Etiketter

,

Nu har mässan Nordiska Trädgårdar i Älvsjö satt igång. Jag var där idag och det var verkligen knökfullt med folk.

Detta kom jag hem med:

IMG_9591

  • Nya trädgårdshandskar från Garden girl
  • Rosa korg från Tubtrugs som ska användas i vårt badrum till barnens badleksaker
  • Ett medlemskap i Svensk Trädgård som även gav mig en ogräsrensare från Lucko, en pelargonstickling och ett par tidningar
  • Deltog i en tävling med Naturskyddsföreningen där vi skulle rösta fram årets fågelholk, vilket gav mig fröpåsen med ängsblommor
  • i plastpåsen finns små plantor av jättevallmon Perry´s White som jag är glad över att äntligen hitta. Letade jättemycket efter den förra året när jag anlade en rabatt som jag ville se den blomman i, men hittade ingen.
  • Ett par aktivitetsböcker till barnen
  • servetter

När jag kommit hem ringde Svensk Trädgård och meddelade att jag vunnit en Nelson Garden Rootmaster! Moi! Inte ofta jag har turen att vinna men idag var det tydligen min dag! 🙂

Nelson Garden Rootmaster på Youtube

Nelson Gardens hemsida

Det här hamnade på Vill ha-listan

Växthus, söta körsbärsträd och de här fina parasollen.

wpid-IMAG1768.jpg wpid-IMAG1767.jpg

wpid-IMAG1779.jpg wpid-IMAG1780.jpg wpid-IMAG1777.jpg

Och lite inspiration från idéträdgårdar

wpid-IMAG1775.jpg wpid-IMAG1774.jpg wpid-IMAG1765.jpg wpid-IMAG1766.jpg wpid-IMAG1769.jpg wpid-IMAG1770.jpg wpid-IMAG1771.jpg

