Etiketter

, , , ,

Vecka 17, april 2014

När vi kom hem efter påsk (var i Blekinge över påsken) hade det fullkomligt exploderat i trädgården. Det hade blivit mycket grönare, alla påskliljor, forsythian och andra narcisser hade slagit ut. Och havet av vitsippor bredde nu ut sig. Och björkens blad hade hunnit bli stora som musöron så i veckan som var har jag beskurit rosor och putsat till klätterrosen New Dawn. Jag har också beskurit syrenbuddleja (buddleja Davidii) samt smårensat i rabatterna. Nu har jag också fått Nelson Gardens Rootmaster som jag vann på trädgårdsmässan i Älvsjö för några veckor sedan. I den har jag sått ännu mer paprika och tomat men också stjärnflocka, solros och squash.

IMG_9800 IMG_9799

vitsippefält under stora eken

vitsippefält under stora eken

Knoppar på körsbärsträdet av sorten Van.

Knoppar på körsbärsträdet av sorten Van.

Körsbär Stella E.

Körsbär Stella E.

Körsbärsträdet som vi satte för två höstar sedan blommar. Stella

Körsbärsträdet som vi satte för två höstar sedan blommar. Stella

Kungsängslilja gömd bland narcisserna för att rådjuren ska låta bli den. Förhoppningsvis.

Kungsängslilja gömd bland narcisserna för att rådjuren ska låta bli den. Förhoppningsvis.

IMG_9793

Forsythia

Forsythia

IMG_9791

gullviva

gullviva

Pärlhyacint. Påminner om mitt barndomshem.

Pärlhyacint. Påminner om mitt barndomshem.

Sapphire Blue framodlad av Ulriksdals Trädgård

Sapphire Blue framodlad av Ulriksdals Trädgård

Katie Heath

Katie Heath

Det här är krukorna jag planterade vecka 12. Har vuxit till sig ordentligt och Narcisserna Katie Heath och primulan Sapphire Blue har slagit ut.

Det här är krukorna jag planterade vecka 12. Har vuxit till sig ordentligt och Narcisserna Katie Heath och primulan Sapphire Blue har slagit ut.

Det är så fint med vitsippebuketter.

Det är så fint med vitsippebuketter.

Root master från Nelson Garden.

Root master från Nelson Garden.

Forsythia

Forsythia

Lungört

Lungört

IMG_9757

Narcissus Katie Heath

Narcissus Katie Heath

 

Blommar just nu:

Tete à tete

Vårstjärna

Vitsippa

Lungört

Påsklilja och andra narcisser

Pärlhyacint

Gullviva

Forsythia

Körsbärsträden (Stella och Van)

