Etiketter

Nästa inomhusprojekt blir nog vårt sovrum som just nu är lite stökigt för det har agerat förråd under tiden vi renoverade arbetsrummet och har inte riktigt återhämtat sig efter det. Jag har börjat göra moodboards som inspiration inför mina inredningsprojekt. De använder jag för att få tips på färgsättningar, prylar, material mm för att få till ungefär den känslan eller inramningen som finns på bilderna. Det blir aldrig precis så som det är på bilderna, och det är inte meningen heller. Jag gör ju min grej, men inspireras gärna av andra. I sovrummet vill jag ha en ljus, härlig och romantisk känsla. Det ska vara fridfullt och rogivande och fritt från för mycket som stör sinnet, exempelvis tv och starka mönster eller färgklickar.

Moodboard sovrum

Moodboard sovrum

 

 

Köket är en större investering och ligger längre fram i tiden. Men vi har ändå kommit så långt att vi börjar titta runt för att få en hum om vad det kommer att kosta och börjar titta på hur vi vill ha det.

Moodboard kök

Moodboard kök

