Det finns en hel del projekt att ta tag i på tomten. Så förutom att underhålla trädgården så ligger nog de här projekten framför mig i år.

Ena sidan av platån. Den som inte är iordninggjord. Idag hemvist för plantor jag inte vet vart jag ska göra av just nu och ogräs. Här är min dröm att skapa en liten avskärmad djungel med bara gröna växter som bambu, gunnera, rodgesia, prydnadsgräs mm. Flera har påpekat att det ju redan ser ut som en djungel och det har de rätt i....Men bort med ölandstok, sly och annat och in med vattenelement och andra växter. Ett litet större projekt som jag inte vet om jag hinner i år, men planera det hinner jag nog.

Ena sidan av platån. Den som inte är iordninggjord. Idag hemvist för plantor jag inte vet vart jag ska göra av just nu och ogräs. Här är min dröm att skapa en liten avskärmad djungel med bara gröna växter som bambu, gunnera, rodgesia, prydnadsgräs mm. Flera har påpekat att det ju redan ser ut som en djungel och det har de rätt i….Men bort med ölandstok, sly och annat och in med vattenelement och andra växter. Ett litet större projekt som jag inte vet om jag hinner i år, men planera det hinner jag nog.

Nederdelen av trädäcket till gäststugan ska vi täcka med armeringsnät och klä in med klematis. Blir förhoppningsvis snyggare än att se rakt in under däcket.

Nederdelen av trädäcket till gäststugan ska vi täcka med armeringsnät och klä in med klematis. Blir förhoppningsvis snyggare än att se rakt in under däcket.

Den här slänten är ju ett sorgebarn.. Ogräsfylld och eländig. Detta är slänten ner till naturtomten från platån. Här är planen att plantera klätterhortensia. Barkduk är köpt som underlag för att kväva ogräset, nästa vecka hoppas jag komma iväg och handla jord och plantor.

Den här slänten är ju ett sorgebarn.. Ogräsfylld och eländig. Detta är slänten ner till naturtomten från platån. Här är planen att plantera klätterhortensia. Barkduk är köpt som underlag för att kväva ogräset, nästa vecka hoppas jag komma iväg och handla jord och plantor.

Här, nedanför slänten har jag tänkt mig anlägga en liten äng. Har en massa ängsblommefrön, bland annat från Highclere castle (Downton Abbey-slottet) som jag vill strö ut.

Här, nedanför slänten har jag tänkt mig anlägga en liten äng. Har en massa ängsblommefrön, bland annat från Highclere castle (Downton Abbey-slottet) som jag vill strö ut.

Slänten till höger, och planerade ängsytan till vänster

Slänten till höger, och planerade ängsytan till vänster

