Etiketter

, , , ,

Vecka 33, augusti 2014

Känner vemod för jag märker att sommaren går mot sitt slut. Jag gillar i och för sig hösten men jag hade gärna behållit sommarljuset och odlingssäsongen lite längre.

Finast just nu är fortfarande hortensian samt höstanemonerna som verkligen har sin högtid nu.

IMG_1318 IMG_1301

IMG_1309 IMG_1308

 

En annan som verkligen blommar praktfullt nu är syrenbuddlejan, Buddleja davidii. Den har jag i två olika sorter.

IMG_1300 IMG_1304 IMG_1305

 

Övrigt i trädgården just nu:

En av mina prinsessor

En av mina prinsessor

Daglilja, okänt sort

Daglilja, okänt sort

IMG_1314

Jättedaggkåpan blommar om

Jättedaggkåpan blommar om

Blommar just nu:
Malva
Vidjehortensia Anna-Belle
Klätterros New Dawn
Höstanemon
Buddleja davidii (Syrenbuddleja)
Hortensia Preziosa
Syrenhortensia Grandiflora
Röd ros
Ros Pink Fairy
Kransveronika
Strandveronika Schneeriesin
Strandveronika lila
Sommarmalva Mont Blanc
Lavendel
Daglilja, orange
Jättedaggkåpa

//Marina

 

 

