Döm om min förvåning när jag upptäcker den här gästen i min trädgård. Jag säger gäst eftersom jag är övertygad om att det inte kommer att bli en permanent boende här. Gladiolus-lökarna köpte jag jättebilligt på en rea i augusti och petade ner i marken mest som en kul grej. Nu är det två av dem som kommer att blomma!

Får se om jag kommer att gräva upp och vinterförvara lökarna till nästa år, oftast inte min grej att hålla på att dalta med växterna.

IMG_1591

Övrigt med fina höstfärger:

Japansk lönn

Japansk lönn

IMG_1596

Plantering med höstsilverax, japansk lönn, Hortensia Preziosa, azaleor och fjärilsbuske.

Plantering med höstsilverax, japansk lönn, Hortensia Preziosa, azaleor och fjärilsbuske.

Vinbärsbusken

Vinbärsbusken

Blommar just nu:
Jättedaggkåpa
Kärleksört
Europeisk benved
Melinia arundinacea ‘Transparent’
Miscanthus sinensis ‘Dronning Ingrid’
Höstsilverax
Rosenplister
Gladiolus

//Marina

