Etiketter

,

Vecka 8, februari 2015

Kom hem igår kväll efter en vecka på vift. Vi har varit i Söderköping och hälsat på vänner, sedan ner till min mamma i Mörrum, Blekinge och sen för att stanna till i Linköping en natt på vägen hem.

I Mörrum är våren mer påtaglig, jag såg snödroppar och vårlökarna på god väg upp genom jorden. Här hemma har snön smält bort under veckan men ny kom igår så det är fortfarande ganska vitt ute. Gick en runda idag i trädgården och kunde se lite smått som börjar titta upp i rabatterna. Något som inte var lika roligt att se var att någon totalförstört min magnolia. Den som för två veckor sedan hade fått grenar avbitna hade nu förstörts ytterligare genom att någon (eller hellre ett elakt väsen) gnagit sönder det som var kvar av den. Argh!! Och jag bannar mig själv som inte satt skydd runt den! 😦

Tur att det går att tjuvstarta våren lite genom att ta in forsythiakvistar och få de att blomma.

wpid-imag3285.jpg

