Etiketter

På med Bluewear-byxorna, en gammal D.A.D-t-shirt från deras turné 1992 och Ramones i högtalarna! Nu ska här nämligen spacklas, slipas och målas. Vårt sorgebarn, master bedroom, ska äntligen göras om. Det är ett rum som inte fått den kärlek det förtjänar. Flyttkartonger med grejer som egentligen ska vara i biblioteket stod i ett hörn under ett berg av yogamattor, tennisracket, överkast och annat smått och gott som jag inte vetat vart jag ska göra av. Inte ens gardiner har jag mäktat med att sätta upp sedan jag lånade gardinstången till ett annat rum. Men nu fick vi energi till att gripa in och rädda det från sitt förfall.

Bort med blå-vita tapeten med bård och laminatgolvet. In ska komma vita väggar och vitlaserat parkettgolv.

wpid-imag3593.jpg

Så under påsken nu så har vi först tagit bort lister, socklar, strömbrytare och annat löst. Sen hyvlat tapetskarvarna med tapethyvel, spacklat desamma och även hörn och eventuella hål, slipat, spacklat igen, slipat, målat både tak och väggar med grundfärg, sedan gjort två strykningar till i taket med takfärg och en strykning till på väggarna med antikvit väggfärg.

Just nu ser det ut så här, projektet fortlöper och jag återkommer.

wpid-imag3597.jpg

