Etiketter

,

Vecka 16, april 2015

Tete-a-teten lyser upp perennrabatten. Jag älskar perenner och i stort sett alla mina rabatter är perennrabatter men de ser lite tråkiga ut så här på vårkvisten innan växterna kommit igång. Tack då för vårlökar som ger fägring!

De flesta av mina tete-a-tete är sådana jag köpt i kruka och haft först inomhus och sedan planterat ut i trädgården när de vissnat.

IMG_1995 IMG_1996 IMG_1998

Har förra veckan jordförbättrat och rensat ogräs. Har också tagit bort det sista vinterskyddet runt några krukor på balkongen och utestädat. Barnen och jag har plockat blå- och vitsippor. Det är ett helt fält med blåsippor och vitsippor nere på naturtomten bland annat runt stora eken! Att sitta i detta fält är vårnjutning på hög nivå.

IMG_2002

Sovrummet går sakta framåt. Golvet blev ju klart förr förra helgen så i helgen som var har vi satt dit socklar som vi har målat vita tillsammans med dörrfoder. Ljust och fräscht är det i rummet och i söndags kunde vi äntligen flytta tillbaka sängen in dit! Taklister väntar vi fortfarande på (det var ju beställningsvara) och nu ska det till en massa piff, som t ex gardiner, krukor, tavlor, sy sängkappa mm. Jag återkommer med bild när jag kommit längre med det.

Blommar just nu:

Julros
Tussilago
Blåsippa
Vitsippa
Porslinshyacint
Vårstjärna
Tete á tete
Forsythia
Lungört

