Etiketter

, ,

Ja, plötsligt händer det verkligen! Det gäller att ha lite is i magen ibland och inte förivra sig i jakten på den inredning som man vill ha. Jag har i mitt arbetsrum/biblioteksinlägg tidigare varit nöjd över att de platsbyggda bokhyllorna äntligen blivit klara men nämnde då att det saknas en läderfåtölj i vintagestil under tavlorna, typ modellen Balmoral hos Newport och Artwood. Men var inte villig att betala nypriset 17 000-21 000 kr för en. Och som jag har letat på Blocket och nätet under väldigt lång tid. Till och med ringde på en Howardfåtölj för att jag i stort sett gav upp, men någon annan hann före.

Men så. En dag fanns de bara där på Blocket. Två stycken Balmoral-fåtöljer. För 4 000 kr styck! Gissa om jag är nöjd! Fåtölj nummer två fick vi på köpet men den kommer att göra sig utomordentligt bra nere i gäststugan som går i lite New England-stil. Den väntar bara på att gäststugan töms på olivträd och andra vinterförvarade växter så att den får plats.

IMG_2032 IMG_2035 IMG_2038

Ska hitta ett litet, litet bord att ha bredvid. Stort nog att rymma ett whiskeyglas och en bok…

