Etiketter

, ,

Det återstår att hitta en hylla med krokar, en stor spegel och ett par saker till till sovrummet men så länge kommer vi att ha det så här. Hela rummet är omgjort; väggar ommålade, golvet utbytt, lister och socklar bytta, fönsterbräda ommålad mm.

Det är så ljust och fräscht! Vilket är viktigt eftersom rummet ligger i norr och solens strålar aldrig når in. Det som är bra med ett sovrum i norr är att det är ett av husets svalaste rum, framförallt på sommaren.

Sängkappan har jag sytt från gamla broderade överlakan som inte så ofta kommer till användning längre.

Sängkappan har jag sytt från gamla broderade överlakan som inte så ofta kommer till användning längre.

IMG_2090 IMG_2086

Runda bordet är från min farmor och som jag tog ner från vinden för att måla om det vitt. Men när jag väl ser det där nu i hörnan så blir jag osäker. Det är ju inte så tokigt så här heller?! Blir nästan lite kolonialstil över det, och det gillar ju jag. Även om jag inte hade tänkt just den stilen här och nu i sovrummet. Får suga lite på den karamellen ett tag till.

Runda bordet är från min farmor och som jag tog ner från vinden för att måla om det vitt. Men när jag väl ser det där nu i hörnan så blir jag osäker. Det är ju inte så tokigt så här heller?! Blir nästan lite kolonialstil över det, och det gillar ju jag. Även om jag inte hade tänkt just den stilen här och nu i sovrummet. Får suga lite på den karamellen ett tag till.

