Etiketter

, , , , , ,

Vecka 21, maj 2015

Nu har det hänt otroligt mycket i trädgården sedan sist. Det har fullkomligt exploderat!

Ljuva löjtnantshjärta

Ljuva löjtnantshjärta

Sibirisk klematis

Sibirisk klematis

Klematis

Klematis

Rhododendron Impeditum Select

Rhododendron Impeditum Select

Rhododendron Cunninghams White

Rhododendron Cunninghams White

Narcissus Thalia

Narcissus Thalia

Narcissus Pink Pride

Narcissus Pink Pride

Narcissus Pink Pride

Narcissus Pink Pride

Körsbär

Körsbär

Körsbär

Körsbär

Sibirisk klematis

Sibirisk klematis

Norsk brudspirea

Norsk brudspirea

Narcissus Acropolis och vit löjtnantshjärta

Narcissus Acropolis och vit löjtnantshjärta

Jag har senast idag tagit en runda och plockat mördarsniglar, de verkligen invaderar just nu. Men jag förundras lite över att när jag kommer på dem att käka så är det alltid på ogräs! De verkar älska tussilagon till exempel som när de blommat över bildar gigantiska blad som kan ta över en hel rabatt. Så de kanske hjälper mig lite också, men för den sakens skull så vill jag inte ha dem på tomten. Ifall de skulle få för sig att få smak för något annat.

Blommar just nu:

Vitsippa
Forsythia
Lungört
Påsklilja
Pärlhyacint
Gullviva, gul och röd
Viva Sapphire Blue
Ormöga
Körsbärsträd Stella och Van
Norsk brudspirea
Narcisser, bl a Triandrus Thalia, Acropolis, Mount Hood, Pink Pride
Rhododendron, Impeditum Select
Sibirisk klematis, Clematis Sibirica
Ormöga
Hägg
Rhododendron Cunninghams white

